A különböző közösségi oldalak elsöprő erővel terjedtek el a világon, s egyre nagyobb szerepet kapnak hétköznapi életünkben. Épp ezért fontos, hogy az iskolában is foglalkozzunk velük: ha beemeljük tanórai keretek közé, akkor egyszerre taníthatjuk meg a diákoknak ezeknek az oldalaknak felelősségteljes használatát, illetve érdekesebbé tehetjük a tanulást.
Instagramon például létrehozhatunk az osztálynak egy közös fiókot, melynek tartalmát a diákok állíthatják össze: posztolhatnak verseket, mémeket (utóbbit akár más oldalról is beszerezhetik, a lényeg, hogy jelöljék meg, hogy melyik oldalról szedték, illetve hogy el tudják magyarázni a többieknek is, hogy miről szól a mém), videókat, rövidfilmeket az adott tananyaggal kapcsolatban – s ezekre bizonyos időközönként reflektálhatunk osztályszinten is: például egy témazáró előtt átnézhetjük az általuk feltöltött anyagokat, hiszen ezáltal is átismételjük a tanultakat – ilyenkor az adott posztokat készítő diákok bemutathatják a többieknek, hogy miért pont ilyen formát (mém, videó, kép, stb.) választottak a tananyag adott szeletének bemutatására. Ezenkívül természetesen értékeljük a legkreatívabb alkotásokat; fontos, hogy a lelkesedés és a motiváció fenntartásának érdekében legyen folyamatos visszajelzés a posztokra – nemcsak a tanár, hanem a társak és önmaguk részéről is.
A Facebookhoz hasonlóan Instagramon is létrehozhatunk csoportokat, ahol érdekességeket, eseményeket és egyéb hasznos információkat oszthatunk meg a diákokkal, s a Facebookkal ellentétben itt a diákoknak nem szükséges magán fiókjukat megosztani a legszemélyesebb információikkal (például születési év – ugyan ezt meg kell adni, de még akkor sem látható más felhasználók számára, ha a fiók nem privát). S ha már nem a saját fiókjukat használják a csoporthoz, hanem egy külön profilt, akkor az a fiók lehet akár az ő tanulói portfóliójuk is: az egyes projektfeladatokat és a feladatok közbeni készülődést ide tölthetik fel, s ezáltal nemcsak mi, tanárok, hanem ők is visszatekinthetnek tanulási folyamatukra, fejlődésükre.
Úgy gondolom, hogy a 21. században elengedhetetlen fontosságú, hogy tanárként lépést tartsunk diákjainkkal, s olyan felületeket igyekezzünk behozni, amik őket is jobban érdeklik, s amik a hétköznapjaik egyik legfontosabb részét képzik; és közben megtanítsuk őket ezeknek az oldalaknak felelősségteljes használatára is.